پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سامانه نیما؛ فقط صرافان اجازه فعالیت در این سامانه را دارند

  • کد خبر: ۴۴۷۵۳
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
سامانه نیما؛ فقط صرافان اجازه فعالیت در این سامانه را دارند
سمیعی، ئیس اسبق کانون صرافان ایران گفت:سامانه نیما یک جاده ممنوعه محسوب می‌شود که تنها صرافان اجازه ورود به آن را دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، سمیعی، رئیس اسبق کانون صرافان ایران درباره سامانه نیما اظهار کرد: فرض کنید در یک شهر ماموران راهنمایی و رانندگی تصمیم بگیرند مقرراتی را برای تردد اتومبیل‌ها از جمله رانندگی با گواهینامه و تردد با نصف ظرفیت وضع کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی این شهر تردد از تمام معابر را به جزء یک جاده آزاد اعلام کند. فرض کنید اسم جاده ممنوعه شهر «نیما» باشد و دلیل ممنوعیت تردد ازآن هم خطرات احتمالی برای رانندگان مانند ریزش سنگ از کوه اعلام شده باشد.

 

سمیعی بیان کرد: تصور کنید در این شهر رئیس پلیس جدیدی منصوب شود و تصمیم بگیرد که تمام جاده‌ها و اتوبان‌هایی که قبلاً تردد از آن‌ها آزاد بوده را ممنوع اعلام کند و تنها تردد از جاده نیما مجاز باشد در این صورت رانندگانی که دارای گواهینامه بودند و قوانین را رعایت می‌کردند دیگر این کار را نمی‌کنند به عنوان مثال به جای سوار کردن کمتر از نصف ظرفیت، دو برابرمسافر سوار کرده و محدودیت سرعت را هم رعایت نمی‌کنند.

رئیس اسبق کانون صرافان ایران تصریح کرد: این مثال برای سامانه نیما مصداق دارد. در حال حاضر طبق اساسنامه صرافی‌ها، هیچ صرافی اجازه فعالیت و خرید و فروش ارز به صورت الکترونیکی و مجازی را ندارد. این در صورتی است که در سامانه نیما به اجبار کار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این خلاف مقررات بانک مرکزی است.

 

وی با اشاره به اینکه صرافان غیر رسمی، آزاد هستند هرگونه فعالیتی داشته باشند، گفت:صرافی‌هایی که با سامانه نیما کار می‌کنند، اقدام به خرید ارز از کارخانه‌ها و شرکت‌ها کرده، اما قبل از اینکه ارز به حساب صرافی واریز شود، ریال را به حساب فروشنده واریز می‌کنند، که این مصداق پیش‌خرید ارز است. همانطور که می‌دانید پیش خرید ارز طبق مقررات بانک مرکزی ممنوع است.

 

سمیعی گفت:صرافان ارزی را که هنوز به حسابشان واریز نشده دوباره به مشتری می‌فروشند و پولش را می‌گیرند. این در حالی است که هنوز ارزی برای فروش ندارند. این مسئله هم پیش فروش محسوب شده و خلاف محسوب می‌شود. همچنین طبق مقررات بانک مرکزی هیچ صرافی حق ندارد بیش از نصف سرمایه ثبتی خودش معامله کند، در حالی که بیشتر معاملات در نیما رقم‌های بسیار بالاتر و تا چندین برابر سرمایه‌های ثبتی صرافان است.

 

رئیس اسبق کانون صرافان ایران بیان کرد:در واقع سامانه نیما یک جاده ممنوعه است که تنها صرافان مجاز به تردد از آن را دارند. همانطور که گفته شد صرافان غیررسمی می‌توانند هر نوع معامله‌ای را آزادانه انجام دهند و بیشتر معاملات هم توسط آن‌ها انجام می‌شود. در واقع اگرصرافان غیر رسمی فعالیت نداشته باشند بیشتر امور مختل می‌شود.

 

وی تصریح کرد:اگر صرافان غیر رسمی بخواهند در سیستم نیما معامله‌ای انجام دهند، مشمول ممنوعیت‌های پایه خواهند شد، زیرا با تابلوی ممنوعه جاده نیما رو به می‌شوند و باید مطیع قانون باشند که دست روی دست بگذارد، هزینه‌ها را بپردازند و خود را از درآمد و مردم را از سرویس و خدمات محروم کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->